BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 2, 2010

lauk semalam..

Asam pedas ikan mayong..memang pedas coz letak lada hitam lebih sikit



pekasam ikan sepat ...diterbangkan dari pekan rabu Alor Setar..baunya memikat jiwa


ulam2an..sebenarnya ada sambal belacan tapi ghaib pulak gambarnya..bayangkan ajelah ye..



salam semua..selamat memasak pada mak2 yang tentunya sedang sibuk didapur...kita hari ni rasanya gantung periuk ..nak tau kenapa...sebabnya semalam makan sampai tak hengat..sesekali orang johor ni dapat makan asam pedas ape lagi tak toleh kiri kanan.....lepas makan tersandar kekenyangan plus kepedasan.....buruk betul...jadi hari ni kenalah slow sikit makan2 biskut n teguk air kosong je...padan muka kite...hehe..sabo jelah..

16 comments:

zulkbo said...

salam Datin..
wah memang sedap masakan ni
ala2 kampung gitu..
asam pedas Johor yang letak
lada hitam kan?

Datin El said...

zulkbo..A'ah zulkbo yg ada lada hitam akak memang org johor tapi jarang masak asam pedas coz org perak tak minat sangat..

Sari Yusa Ibrahim said...

salam, datin.. habis tu lauk semalam ni takkan dah habis sampai mkn biskut je.. sian datin.. hehe

Saya kalu mkn asam pedas ikan mayong+lada hitam nipun, buruk lantak, hilang ksopanan & ksusilaan.. huhu

♥LOVE2COOK♥ said...

Uish sedapnyaaaaa lauk!!! Especially those ulams! cicah ngan sambal belacan..pergggghhh!!! Lama tak sebat...hihi ;)

izahdaut said...

salam datinel..sedapnya kak pekasam tu.pekasam pekan rabu saya stok dah abess..nak skiit

Datin El said...

salam Sari..haha..samalah kita ek..hilang kesopanan ..
makan biskut sbb perut dah tinggi dari dada..kena turunkan sikit..

Datin El said...

love..hi..pandai makan sambal belacan ke..mmg satu mesia ni..

Datin El said...

izah..salam..pekasam kat umah akak ni byk lg..nanti akak pos laju ye..

mohdandmeriam said...

salam datin..kak yam suka sangat asam pedas johor..pernah tinggal dijohore ,tuan rumah kak cik johore handal masak..rasa rugi tak belajar masak..menyesal sekrang dah tak guna lagi..kak yam suka ulam2 n sambal belacan ni..

zarin said...

aduhh kak..suma nampak sodap..siap ada ulam laaaagi lah buat sodap tuh ;-)

piewahid said...

salam Datin,
betul Datin, kalau masih elok, buat apa nak mmbazir, kan...
kami kalau tak abis mlm ni, tengahari esok itu juga lah yg kami belasah. :)

Datin El said...

kakyam..salam ..belum terlambat lg kakyam nak blajar masak ni.banyak resepi2 yang bolih dicuba cuma perlukan sedikit kerajinan je..insyaAllah boleh..

Datin El said...

zarin..tulah yang buat akak tersandar semalam..sedap sangat kot..hehe..t.ksh zarin.

Datin El said...

piewahid..salam..tapi anak2 ni lain sikit lebihan semalam lgsung tak mau disentuhnya tahan makan nasi dgn telur goreng sbb tu klu masak saya bajet betul2 tak nak membazir..t.ksh pie.

Mak Su said...

wow! pekasam ikan sepat...! selalunya ikan apa ek, kembung kot

Datin El said...

salam Mak su..ikan kembung tak dibuat pekasam biasanya orang buat ikan darat..ikan2 yg duk kat sawah diperam dgn asam garam dan beras goreng yg ditumbuk..