BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 28, 2009

Yang Dimakan Semalam...


ubi kayu goreng..jangan tak tau nilah peberet che' abe kita tiap2 hari bagi pun takpe..tapi padah lepas makan tu kita yang kena tanggung..emmmmmmmm..



Ni pulak sotong masak ala thai (kita saja bagi nama tu.. sebab ada aroma ala2 tomyam gitu)
masak pun ikut rasa sendiri agak2 n hentam keromo je..kalau buat sekali lagi tak gerenti jadi..tapi yang bestnya semua memuji ..sedap..hehe..kembang kuncup hidung tukang masak..

sayur kacang sepat goreng dengan udang..sekejap licin..


oleh kerana lauk pauk kat atas tu semuanya kering tak berkuah kenalah kita masak sup yang sangat mudah untuk hidangan kami sekeluarga semalam..,

18 comments:

hidet said...

ubi kayu goreng ehh..
ingtkn apa tadi..tak kenal..
bestnye..nyumnyum..

cikmanggis said...

datin,ada lagi ke ubi kayu hari tu?nak g ambik la..nak goreng bubuh rempah kari..sedap weh!

Datin El said...

hidet..oi...tak kan kenal kot ubi kayu..hidet kalau rebus cecah ngan sambal tumis pun bestkan...

Datin El said...

cikmanggis..ubi kayu yang hari tu dah lama jadi arwah..hihi besuk org jb nalk sini kalau dorang bawak kita pas kat CM eh..

MaNjE said...

dah lama tak mkn ubi,
nama saja tinggal kat kampung..huu..
suka sgt dengan sup kentang tu..
sesuai untuk manje di time diet2 nih~

cikmanggis said...

eh susah susah..eh bleh bleh! hihi

Datin El said...

salam manje..tinggal kat kg mane? hehe tengah diet ye anak dare ni..semuga berjaya ye..

Datin El said...

CM..jual mahal pulak die..kalau ada rezeki adalah ye..

geraugebang said...

kita suka sup kentang ngan suu hoon tu. Kalau makan ngan ikan bawal sambal bestnya.

blogresipi said...

Salam Datin... apekabor? lama tak sempat nak menjenguk... macam2 lauk neh... sotong tuh sangat laa menarik!!! nak jugak!!!

hidet said...

bukan x kenal ubi kayu..kalau ubi kayu yg lum masak tu kenal, tapi yg dah masak ni x berapa kenal..hehe

c-idah said...

ubi!!
febret jugak!!
lama xmakan ubi,susah nak cari..
terlebih makan t
kentot memanjang..kekeke

sotong?
yummy!!!hubby paling suka mendanie,

wah lama xmakan kacang tu..
manis rasanye kan?

bab kentang masak air nie
memang jd kegilaan
anak2 idah tau datin..
lauk lain xde xpe..
janji ada kentang,
hari2 makan kentang pun xpe..

Datin El said...

geraugebang ..sedapnya kalau dapat makan dgn ikan bawal sambal kan..letak kuah bebanyak,,betakung gitu pastu hirup..hihi

Datin El said...

ijan...kabo bebaik je...nak sotong amek lah..hehe

Datin El said...

hidet..owh..cenggitu..

Datin El said...

c-dah ..kalau rasa nak kentot lari jauh2 lepas pelan2 ..kihkih

Diny said...

salam kenal, nice blog datin el...kat birm ni pun ada ubi kayu tau..ubi badak pun ada.

Diny said...

salam kenal datin..nice blog, kat birm ni pun ada ubi kayu tau, ubi badak pun ada