BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 29, 2009

ole2 dari kelantan...

Akok...khabarnya lebih berkedut akok ni lebih sedap..tapi ni pun dah cukup sedap.

pulut pagi...rasanya lemak dan manis tapi silap2 gigit tergigit kayu cengkih..sesetengahnya ada inti serunding didalam..memang sedap..

Apa nama kuih ni kita pun tak tau tapi rasanya macam kuih dangai cuma bentuk je berbeza jika ada orang kelantan yang terbaca ni tolonglah bagitau nama kuih ni ye..

yang ni pula ole2 yang paling istimewa untuk kita..my favourite perfume..miss dior dari my laling..agak2nya dia terperasan kita nyer yang lama dah nak kering..tq cayangggggg..

Semua ole2 diatas dibawa balik oleh suami kita dari kelantan ...dalam minggu ni je dah tiga kali outstation..daku kesepiannnn..hehe

9 comments:

hidet said...

wah..bestnye dapat ole2..
makanan ni, kat tiap2 negeri ada trademark masing2..memang best merantau ke tempat org..

fzi said...

Datin...
yang no,3 tu kueh 'BeKo'....
yang paling kita teliur tu yang no.2, pulut manis yang panggang tu...dah lama tak merasa...

cikmanggis said...

datinnn..akok kkedut tu sedap weh..oo kuih yang datin cakap tadi tu namanya beko!sedap tu..ada nyior dengan tepung pulut..ada resepi buleh buat..sedapnya datin..sampai hati dok tayang-tayang!!meleleh air liur ni

Datin El said...

hidet..best giler..kita senyum sampai ke telinga tau..kalau negeri kita apa trademarknye ek..

Datin El said...

fzi..orang kelantan ye...ada lagi pulut tu dlm peti ais nanti akak poskan eh..hihi

Datin El said...

cikmanggis bukan kuih beko tu yang kita cite tadi kuih ulat bulu org ktn ckp kt baba dia.. tak sempat nak amek pic kita dah ngap perabis..sedap pulak tu..hehe jgn mareee..

Jieda said...

sedapnya nampak akok tu.dulu masa gi terengganu selalu gak makan tapi sekarang ni susah nak dapat kat sini

geraugebang said...

Manis kan kuih-kuih tu. kalau buat sendiri mesti boleh kurangkan kemanisannya kan? Tapi kuih akok tu, kalau bulan puasa ada sorang mak cik ni buat kat kota damansara. Memang best. Dah dekat dah ni. Boleh la rasa beli. Eh, kelakor lak. word verification hari ni, tulisannya GuaTinggi. eh, tinggi ke akak gerau ni. he he he.

blogresipi said...

Kalo tiap kali hubby outstation dpt ole2 cenggini best la Datin.hehehe...