BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 19, 2009

lauk orang tua budak2 tenguk je..

Dah lama teringin nak masak sendiri lauk ni tapi selalu cansel sebab anak2 tak suka kali ni tak nak mengalah masak jugak... telur itik masak lemak dgn belimbing buluh... yang
berlingkar2 tu daun kunyit..ambek gambar pun ala kadar je sebab nak cepat2 senduk nasik...



ni pulak ikan kerapu goreng bercili...kegemaran kita ..makan licin sampai kepala pun tak tinggal kucing jilat jari jelah tak sempat nak numpang...hehe..

10 comments:

LiNda said...

wah.. sayakan, kalu dapat belimbing buluh tuh, saya makan camtuh jek ngan nasi . sedap tau ..

Datin El said...

LiNda..ye ke.. ni mesti kaki makan masam2..akak masa muda2 dulu bolehlah skrg ni kena buat sambal or masuk dalam masakkan baru boleh ngap..

cikmanggis said...

Assalamualaikum...ini orang tua datang nak minta gulai telur itik !!bawak mangkuk antik lagi ni!hehe

geraugebang said...

Nampaknya memang datin el suka ikan kerapu. Menggeleng kepala kucing tu. frust menonggeng.

blogresipi said...

Aduh sedapnye lauk neh... belimbing buluh kalau buat masak lemak gitu memang best... buat sambal belacan pun sedap... adeh... lapor la plak.

Datin El said...

Cikmanggis..dah nak basi baru nak datang..tinggal je mangkuk antik tu kita isi budu ada sebotol lg ni.. .

Datin El said...

geraugebang..bukanlah suka sangat ikan kerapu ni tapi ikan dah beku dok betapa dalam petais nak buta pun( bak kata gerau) kucing memang selalu kecewa ngan kita kalau dapat tulang pun tawar dah n yang lumat kena kunyah..hehe ..kejam kan..

Datin El said...

blogresepi..memang betul kalau buat sambal sedap giler..tangkap lentuk..hehe..

mummyseri said...

wahhh mmg sedapla laok2 akak ni..kalo cam tu dtgla cini kak..ikan kerapu murah2..

Datin El said...

mummyseri..ye ke kat sana banyak ikan kerapu..bestnye..nanti akak datang tungguuuuuuuuu..