BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 18, 2010

Syawarma Daging...







Salam.. mudah2an semuanya sihat dan ceria hari ni ye.... kalau selalu makan syawarma ni kat restoran je tapi semalam ..ada orang yang sangat rajin nak buat sendiri...terima kasih daun keladi ye lain kali rajin2lah lagi..walau pun cubaan pertama tapi memang sedap dan menjadi...berebut2 dan bersilang silang tangan anak2 nak rasa masakan babanya ( bukan selalu nak dapat)
ni kalau berniaga mesti laku hehe...


bahan2

  • 1 kg daging lembu hiris nipis..cuci bersih

MARINADE

campur semua bahan ..gaulkan dengan daging dan perap semalaman.
bakar dalam oven kira2 15 -20 min atau hingga daging masak..
campurkan mayonis buah tomato dan timun gaul rata.
sudukan kedalam roti pita ..pancitkan sos cili dan mustard ( kita bubuh mayonis lagi)
sedia untuk dihidangkan...
cubalah ye..



21 comments:

indahhouse said...

salam datin el,
masakan babanya? Hubby datin el yg masak syawarma daging ni? thumbs up!
aish, sedapnya makan ngan roti pita tu. mmg bole buka gerai ni! :)

ct HajAR said...

salam datinEL...
name resepi sgt la mengancam...hehehe..lapo lak tgk..nk masak malas...uwaa..bestnyer kalu ade org tlg mskkan cm nie..hehehehe

Datin El said...

indahhouse..salam..ya..dia yang masak tu..kita tukang makan je..sesekali bukan selalu pun..insyaAllah dah pencen nanti bolelah berniaga..buat2 ramah mcm leman dawi..hehe..

Datin El said...

ctHajar..salam..nama sesedap rasanye...kalau dekat boleh akak hantarkan makanan ek..

zarin said...

terrer lah husband akak masak ni...anyway, ada bakat terpendam jugak ye :D

fuzidss said...

bestnya datinnnnnn

hana said...

salam kak..
dulu peknen danial ngidam nk makan syawarma... sanggup g kl carik syawarma! sib baik jumpa... tp tk ghase cam yg btol2 punyer syawarma la.. janji lepas gian! ngeeeee...

Yat Maria said...

sedap tu datin...lebih2 lagi bila kita tak yah masak...he he..

Datin El said...

zarin..salam ..bolehlah tahan terror tapi sepah lepas tu yg tak tahan..hehe..tq zarin..

Datin El said...

fuzidss..salam best juga boleh goyang kaki kejap..hihi

Datin El said...

hana..nasip baik dapat kalau tak ngences anaknya..comel btul danial tu..grrrrrrrrm

Datin El said...

Yat Maria..hehe yang sedapnya tak payah masak kan...tq yat..

mohdandmeriam said...

salam datin..bertuah datin n anak2 dapat makan masakan babanya..ala..rumah kak yam kalau nak makan masakan papanya mesti telor rebus je..hehehe..

zulkbo said...

salam datin
sedapnya masakan
untung lah datuk
he he...

MamaFaMi said...

Kalau makan syawarma ni je pun dah boleh kenyang. Tak yah makan nasi...

Mak Su said...

makanan ala arab ker Datin?

Datin El said...

kak yam..salam semuga kak yam sihat selalu hendaknye..ALHAMDULILLAH..kira untunglah juga..hihi tapi kadang..kadang masaknye..

Datin El said...

zulkbo..salam..untung ke rugi tu kena tanye dia...hehe

Datin El said...

MamaFami..salam ..memanglah mama dapat seketul je dah kenyang tapi sekejap ..pastu lapo balik..haha..

Datin El said...

MamaFami..salam ..memanglah mama dapat seketul je dah kenyang tapi sekejap ..pastu lapo balik..haha..

Datin El said...

Mak su..salam..ye lah mak su makanan arab..sedap tau..cubalah..