BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 11, 2010

Masakan seadanya...

gulai ikan masin dgn nenas..

Sambal Ayam.



Salam semua.
Hari isnin hari yang serba tak kena ..rasa nak menggeliat sambil tepuk2 bantal je..tambahan pulak cuaca sejuk sunyi dan senyap je kat luar tu.. sungguh permai rasanya.. apalagi mata pun makin lama makin kuyu...
Tapi tak bolih jadi..petang ni ada kelas pengajian kat masjid segala tugasan rumahtangga nak tak nak kena selesaikan awal2 ..so pontang pantinglah kite macam charlie caplin buat ape yang patut..jadinye layan jelah gambar2 dari dalam periuk n kuali tu ye..babai

13 comments:

izahdaut said...

sedapnya gulai ikan masin ngan nenas tuh..kecur dah air liur nih... lama laaa tak mkan... nak ckeeeett

Datin El said...

izahdaud..mai sini nganga mulut beso2 akak suapkan..siap ade sambal blacan lg..hihi

mohdandmeriam said...

salam datin..gulai ikan masin dgn nenas ..tu kesukaan ku tu..kak yam 4 hari seminggu belajar membaca quran dgn mak saudara sebelah rumah..pagi2 lagi lepas hantar cucu keluarkan lauk2 n sapu mana2 patut ..kejar masa hehehe..

Datin El said...

salam kak yam..kalau kita duduk dekat ngan kak yam kita pun nak blajar sama..skg ni terasa sangat nak cari ilmu n nak qada'yg dulu2 byk tertinggal.

indahhouse said...

salam datin el,
Dlm kejar masa sempat tu masak, kak. Dah lama tak makan gulai ikan masin ni. teringin..

Datin El said...

indahhouse..nak buat camne selagi tak masak rase tak selesai kerja sedap ke tak tu no 2..makan ikan masin ni tak boleh selalu ..makan nasik byk..hihi

izahdaut said...

wah akakkkkk..sesaja plak mention sambal belacan tau.. sian tekak sayeeeee

Datin El said...

izahdaut..i'm sorryyyyyyyy hihi

zarin said...

salam kak, kita baru je buat masak lemak ikan masin dgn nenas..feveret tu:-)

Datin El said...

zarin..salam..samalah fav kite ek..

MamaFaMi said...

Rasa macam nak pergi tanak nasi je bila tengok lauk-lauk yang Datin El masak ni la...

Datin El said...

Mamafami..salam hehe dah terlanjur tanak nasi tu buatkan sambal belacan skali eh..

umihoney said...

love these dishes