BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 4, 2009

Asam pedas ikan parang dengan sawi jeruk



Assalamualaikum semua...hari ni rasa bertenaga sikit untuk menaip..sejak balik dari ' bercuti' dua hari yang lalu kita tak berapa sihat dan letih yang teramat sangat..terima kasih pada kawan2 yang masih sudi singgah umah kita dimasa ketiadaan kita .. lebiualls..muahhh..

..lauk asam pedas ni telah dimasak oleh kakak ipar tersayang ( isteri abang) sewaktu datang
kerumah kita baru2 ni..masa kecik2 mak kita selalu masak lauk ni..asam pedas yang agak cair dicampur dengan jeruk sawi yang dibuat sendiri kadang2 sawi jeruk diganti dengan hirisan nenas..masyaallah memang sedap sungguh air tangan arwah mak ..rindu sangat-sangat.huhu..

15 comments:

hidet said...

sedapnye ikan parang tu..nyum nyum..

saya kecik2 dulu x makan ikan2 lain..makan ikan temenung jek..

ain said...

salam datin el..dh balik cuti2 dah??
sedap pulak tengok asam pds parang ngan jeruk tu. lamanya tak masak asam pds letak jeruk sawi. nak masak ler nanti.

Datin El said...

hidet..bila dah besar ni makan ikan ape lak...mesti kuat termenung ni..hehe..suami akak org teluk intan..

Datin El said...

ain..salam dah balik dah..kalau masak asam pedas tu ingat2lah kat akak eh..

MaNjE said...

datin el,
camne nak buat sawi jeruk?
teringin gak nak cuba~

LiNda said...

fulamak datin..
Asam pedas ikan parang + sawi jeruk.

pandailah kakak ipar datin masak .
tengok warna dia pun dah tahu .. sangat mengujakan dan mesti sedap .

blogresipi said...

Asam pedas sedap nye! kite suke kalo ade bunge kantan tue manyak2...

hidet said...

dah besar ni, semua ikan saya makan..
kena plk ikan mentah (sushi + sashimi la tu)
hehe

Datin El said...

manje..kalau tak silap sawi batang putih tu gaul dengan garam dan peram beberapa hari...makcik beli kat sini ada yang orang melayu buat..tapi tak menjadi sangat macam cine punye..

Datin El said...

linda..memang sedap..nak2 makan ramai2 tak boleh nak benti menyuap..hehe buruk lantak betulkan..

Datin El said...

ijan..selain bunga kantan akak selalu bubuh daun kesum..memang ngam..tapi anak tolak tepi je bende2 tu dorang makan kuah je pastu grg telur or ayam ikan tak nak makan langsung..

Datin El said...

hidet..oh dah pandai makan ikan skg ni..a'ah lah bestnye sushi..jap lagi nak carik kat tesco lah..hihi

Datin El said...

hidet..oh dah pandai makan ikan skg ni..a'ah lah bestnye sushi..jap lagi nak carik kat tesco lah..hihi

Suzi said...

kegemaran saya ni...FIL saya masak asam selalu letak sawi jeruk...sedapnya...

Datin El said...

suzi..memang sedap giler...hehe