BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 15, 2009

nikmatnya menjadi tetamu ALLAH..

walau pun dibawah panahan matahari yang amat terik para jemaah kusyuk bertawaf , berdoa dan bersolat dikeliling kaabah..waktu tengahari beginilah agak mudah sedikit bagi kita yang kecil2 ni untuk menghampiri kaabah kerana pada waktu lain jemaah dari timur tengah akan memenuhi kawasan ni..pada waktu solat pula jemaah wanita tidak dibenar langsung berada dikawasan ini...



Inilah pemandangan luar dihadapan masjid nabawi..dibawah kubah hijau( dalam masjid) itulah maqam rasullullah SAW dan sahabat baginda Saidina Abu Bakar dan Saidina Omar AL Khatab..



Maqam Saidina Hamzah dan para Syuhada' Uhud...dikaki Jabal uhud...


Perkuburan Baqi'.. ramai sahabat2 rasullulah isteri2 dan anak2 baginda yang dimaqamkan disini



Ini pula tempat saii ditingkat dua yang baru siap dibina...sangat lapang tapi kebanyakkan jemaah lebih suka menunaikan ibadah saii dibahagian bawah kerana itulah tempat asal dan masih kelihatan disitu sedikit bukit safar dan marwah...( posing sket...hehe)



Aslamualaikum semua..ni baru nak bukak mukaddimah..hari ni el nak kongsi2 gambar terkini yang sembat diambil ditanah suci...walaupun telah berkali2 diberi rezeki dan peluang untuk berkunjung kesana sebagai tetamu Allah namun perasan rindu yang teramat kuat sering saja datang dalam diri ni untuk pergi lagi kesana...mudah2an Allah murahkan rezeki kita semua panjangkan umur dan sihatkan tubuh badan supaya kita berpeluang menyambut lambaian baitullah dan menjadi tetamu ALLAH...InsyaALLAH..

15 comments:

mama Tiara said...

wah,,bestnya.teringin nak ke sana..mudah2an dimurahkan rezeki.
seronok tgk pic2 kat atas tu. Gambar pompuan kat atas tu Datin El ke? Cutenyeeee..

Datin El said...

mama tiara..memang best.. pempuan yang kat atas dgn yg kat bawah tu org yg sama..hehe.

Ummi said...

Salam Datinel..alhamdulillah ya dapat juga ke sana..moga2 diberikan lebih lagi rezeki dan dapat selalu ke sana..Ni dah balik la ya? Berapa hari di sana...semoga sentiasa beroleh keberkatan dan melalui perubahan hidup yang diberkati...aminnn

Ayohwang said...

Oooo! patutle lame tak dok. Dok khabo doh nok gi sane. Buleh le tumpang. Pok lame doh teringin nok gi tanoh suci. Bilelah akang sapa hajat ni.. Simpanang dok pernoh cukop.

Datin El said...

ummi...gambar tu dah lama tapi dalam tahun ni juga..kita pergi 2 minggu ..kita sentiasa berdoa muga Allah murahkan rezeki kami dan dapat menjadi tetamunya setiap tahun..

Datin El said...

Ayohwang.. InyaALLAH..tahun depan kite gi sekali ye..

intan said...

aduh...sayu nyer hati...
my dream to be there soon.. InshaAllah.. tahniah datin..

Datin El said...

intan..kita doakan agar impian murni intan tu akan tercapai dlm masa terdekat nih..insyaAllah..n tq..

cikmanggis said...

Datin...mana air zam-zam kita?hehe...nnt kita g sama-sama ya datin....bang aji kita dengan dato,datin dengan kita...baru kamcing habis..runtuh donia..

Datin El said...

cik manggis air zam-zam..bukan ke dah bg yg taun lepas punye..hehe..nanti kite bg lg ye..klu kite gi sekali bimbang pahala kureng maklumlah kite bdua ni pham2 jelah...carik peluang je nak gelak benda kecik jd besar..

CT Delima said...

Salam Datin el... Alhamdulillah dapat juga menjejakkan kaki kesana. Ct yang teringin sangat2 kesana masih belum termakbul doa2..harapan penuh sangat2 dapat menunaikan umrah dan haji dalam usia yang muda ni.Doa2kan CT moga akan sampai jua kesana satu hari nanti ya..insyaAllah aminn!

Datin El said...

salam ct..kita doakan semuga hajat ct akan tercapai..mmg berbesa tenaga org tua dgn org muda kita pertama kali pg, buat hj masa usia 26 thn tak de masaalah tp bila dah skg2 ni pinggang sakitlah kaki lengguh semput dan mcm2 lg setiap kali buat umrah siap kena ambil pain killer lg..hehe dah tualah katakan.

geraugebang said...

Salam Datin El, rindu pulak gerau bila tengok Kaabah. Oh, tempat saie tu dah siap ye, tahun lepas belum siap lagi.

Datin El said...

geraugebang..tahun lepas geraugebang pegi ye..kalau ada rezeki pg lah lagi ye lepaskan rindu tu..

gerau said...

Insyaallah.Kalau ada rezeki lagi.