BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 22, 2009

char kuey tiau baba




Ni menu dinner malam tadi..ada orang tu offer diri nak masak resepinya jangan tanya sebab menurut yang empunya diri ianya bergantung dengan bahan apa yang ada kat peti sejuk..kalau banyak bahannya banyaklah dibubuh tapi kena pantau gak kalau tak tukang makan boleh pening..hehe bukan apa nanti terover makan sebab sedap sangat...untuk masakan malam tadi el bagi 4 bintang...(kipas sikit) lain kali masak lagi eh..

7 comments:

anatahir48 said...

alamak datinEL, ana pun dah ngences tgk kueytiau ni..hehehe...org yg pandai cakap ngences ni mesti ada darah jawa kan? hehe

Datin El said...

hehe..darah jawa takde kot tp darah akak ni ada campuran dari seberang gak tapi seberang yang jauh... jiran2 akak masa kecik2 kat jb dulu kebanyakannye org jowo setakat merono merene tu taulah akak

cikmanggis said...

Alamak...nampak bergayanya kuey tiau nih...psst...psstt...Dato masak ya?...dulu masak mee kungfu kan?...caya la dato!!!

Datin El said...

cikmanggis A'ah , dia yang masak abang haji cikmanggis pun pandai masak gakkan..kihkih..org laki2 ni kalau masak dia nak pakse kita makan
pastu mcm suh puji

inahar ali said...

amboi datin el..nmpak mengancam sgt kuey teow datuk masak nih! mesti special abis ingredients nya kan!terliur kita yg sedang lapo ni tgk! eh datin ni keturunan apa ek?..kita owg banjar..hehe!

reen said...

hai datin EL@UMI...kuey tiau pebret sy ni..lapo ar plak pg2 buta ni..huhuhu......

Datin El said...

inahar..kalau nak cite bab keturunan nie tak muat kat sini susur galurnya panjang sangat..campur sana celup sini baru jadi akak..org banjar ni putih2 n cun2 ek ..ingin sangat nak nenguk inahar nie..

hai reen..terima kaseh sudi jenguk umah kita meh lah sini nak pekena char kuey tiau tapi yang kita masak punye org tu masak bila ada seru je..hehe